23 Mayıs 2015 Cumartesi

MELEKLER VE ŞEYTANLAR



Angels & Demons Dan Brown aynı adlı kitabından uyarlanan ve 15 Mayıs 2009 tarihinde gösterime giren macera filmidir. Dan Brown ait Melekler ve Şeytanlar (Angels and Demons) kitabı 2000 yılında anadilin de yayınlanmıştır. Daha sonra ülkemizde ise 2004 yayına girdi. Bende kitap okuma alışkanlığını başlatan kitaplardan biri olduğunu söyleyebilirim. Dan Brown ait  Melekler ve Şeytanlar adlı kitabını okumaya başladım ve kitaba hayran kaldım. Sürükleyici anlatımı ve yaptığı betimlemeler harika.Kitapta olaylar Vatikan ve Roma da gerçekleşiyor. Sürükleyici anlatımıyla olayı yaşıyor gibi hissediyorsun, olaya seni de dahil ediyor.Kitapta ki ambigramlar(tersine çevirme, sunulduğu şekliyle okunabildiği gibi,tam tersine çevrildiğinde de okunabilen grafiksel figürler) hakkında bilgi içeren ilk roman olarak gösterilir.



Kitabın filmi olduğunu öğrenince çok sevindim, kitabı bitirdikten sonra filmini aldım. Filmi beni hayal kırıklığına uğrattı, beklediğim gibi değildi. Kitap tam olarak aktarılmamıştı ve değiştirilmişti. Yine de kitaptan tam bağımsız değildi. Kitap da anlatılanların hepsi vardı diyemesek de, yine de insanların merak ettiği yerler ve olaylar az da olsa aktarılmakta. Filmi kitaptan bağımsız olarak ele alırsak, güzel bir filmdi. Filmin başrol oyuncusu, Tom Hanks diğer filmlerinde olduğu gibi rolünün hakkını veriyor. Sinemayı ne kadar çok sevsem de, kitap okumanın daha harika bir şey olduğunu söyleyebilirim.Gerilim, aksiyon türünü sevenler için güzel bir film.

0 yorum:

Yorum Gönder